Senaste Inlägg

Dagens turer

Hade en riktigt mysig ritt med Silver Dearest idag på ca 16-17 kilometer i skritt, trav och gallop. Ritten gick främst ut på att testa fenderserna (en fender flera fendrar?) till Isas sadel som jag inte vågat prova sedan sist jag försökte. Idag lyckades jag äntligen, efter mycket om och men, få dom att passa!  Isa börjar verkligen bli mycket gladare när vi ska ut i skogen själva. Det känns som att hon börjar lita på mig mer, vilket alltid är kul! 
 
Shahina och jag tog ett "dressyrpass" på 1 h (inte inklusive uppvärmning och avskrittning). Började lite stelt på vänster men slutade ganska bra. Skänkelvikningar, gallopfattningar, ridning på volt och  balansövningar stod på menyn. Vi tog det lungt och jag begärde inte så mycket av henne utan målet var främst att försöka mjuka upp henne lite, ha roligt och försöka få henne lite jämnare på volten.  Roligt och okomplicerat! 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Vi fick ett varmt välkomnande av både Nipeta och Shahina när vi kom tillbaka med Isa! :)
 
 

0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback