Senaste Inlägg

Vrickad eller bara elanor?

"On your mark red ribbon runner
The caressing rev of motors
Finely tuned like fancy women
In thirties evening gowns"
-Joni Mitchell, For the Roses

Sitter faktiskt och pluggar och väntar på klockan 4 då jag ska träffa Amanda och bege oss till stallet för att förhoppningsvis ta en tur med Nipeta och Shahina. Kul kommer det bli!
Man kan nog inte plugga ordentligt, i alla fall inte på ett lov, utan musik. Joni Mitchell är en av mina favoriter att lyssna på, särskilt i en sådan situation. Jag har kommit framtill att detta med mitt intresse till sådana musiker så som J.M. är främst på grund av min pappas lyssnande. Joni Mitchell, Elton John, Norah Jones, Tracy Chapman, Simon & Garfunkel och SADE är kanske inte så vanliga lyssnings-material för en 16-åring år 2010.... Eller? Men sen är jag lite så där också...konstig på ett förklarligt, fast ändå oförklarligt sätt.. xD
Har föresten tänkt bli extremt duktig på Fysik, Biologi och Kemi efter lovet, så jag har mycket jobb framför mig....
Tillbaka till pluggandet alltså....
/Konstiga lilla jag som sitter med nosen i en bok på ett lov >.<

0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback