Senaste Inlägg

Elvis Galan

Igår var jag ju på konsert i Parksnäckan här hemma i Uppsala och lyssna på lite ljuvmusik tillsammans med ett helt  gäng pensionärer. Jag skojar inte: Vi var yngst där med en marginal på 30 år (Om man inte räknar en ovanligt bredärslad kille som satt direkt framför oss som antagligen var i 20-30 års åldern. Inget illa menat, men det hänget han hade kunde jag levt utan...:S)
Jag tyckte i vilket fall som helst att det var en "fullkomligt bedårande" konsert! Förstå dock att jag inte direkt lyssnat på Elvis så mycket på egen hand, utan har mest åkt en del bilresor med hans musik "dundrande" från pappas bilstereo. Men det är på sådana här tillfällen som man faktiskt börjar lyssna på texten och inser att "han Elvis kunde dels verkligen sjunga och spelade dessutom extremt rörande låtar!" (Jag brast nästan ut i gråt mer än en gång.)
Ett riktigt bra sommar minne helt enkelt: Fem Morötter till den begåvade Kent Wenman, dom fantastiska gästartisterna och det helt galet bra bandet som spela! :D
Kvällens absolut bästa låt var nog den här :
Önskar att jag filmat igår....
... men en bild tog jag!
(ursäkta den usla kvalitén)
'
P.S tänk att träffa på den här lilla krabaten på väg hem till David! ^^




0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback