Senaste Inlägg

Två flugor i en smäll...

..eller 'en fluga och två smällar' kanske är mer passande....
Igår kväll så skulle vi titta till hästarna och fann en halt Shahina och en galen Nipeta. :'/
I morse fann jag en lugn och ohalt Shahina och en "halt" Nipeta (och ett blödande sår)
Det här är vad Jag TROR hände :
Smäll Nummer 1:
Shahina var förjävligt trakasserad av flugor igår så hon fick ha på sig sitt flugtäcke igen.. (som hon även hade på sig förra året)!
Antagligen var det så att en flugga surrade runt mellan hennes bakben och Notre Dame blev störd och sparkade uppåt, vilket resulterade i att hon fastnade i magremmarna och "sträckte sig". Den bakre magremmen var dessutom öppen när jag hittade henne igår kväll...
Vad jag gjorde : Jag ringde mamma (i Italien) och masserade sedan, hela, damens ben (VB) tills hon kunde gå normalt ! (Shahina verkade snarare tycka att benet kliade än att det gjorde ont, vilket känns bra! Ingen svullnad eller värme på något ben.) David och jag satt även i hagen framåt 1 på natten tills jag var nöjd och vågade gå hem... (verkligen vääääärldens bästa pojkvän)
Smäll Nummer 2:

Eftersom jag var orolig över Shahinas ben så gick jag ut till hästarna där runt 8-9 på morgonen för att titta så att allt var fortfarande "lugnt". Det var väll lika bra med tanke på vad jag hittade ...
Nipeta var som sagt lite smått galen där igår kväll när vi kom(och gick) och måste antingen gått in i nått (på något konstigt vis) eller sparkat in i något..! Hon hade i alla fall ett sår .. som du kan se på bilden ovan...^ ( märk att det är VB igen! )
Ringde stackars mamma igen och vi bestämde att med tanke på att Nipeta inte kan gå in i en transport och att det inte såg särskilt "akut ut"  (och att jag inte kan/får köra) så fick jag ta hand om såret så gott jag kan tills mina föräldrar kommer hem (i natt) . Dessutom så är det nu efter Ultunas "ringa in " tid (orkar inte tänka)
Vilken olidlig tur man kan ha då....

0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback