Senaste Inlägg

word of the week : Tyrotoxism

Tyrotoxism"To be poisoned by cheese or any other milk product "

Visste inte att det ens fanns ett ord för det? Undrar vilka mängder som krävs...Man har väll hört konstigare ord... men inte många!
Ja, jag är sjuk igen, men nej inte av ost... tror jag...
I vilket fall som helst så känns allt lite lagom pissigt efter en vecka som förra.. (prov, disektion & lab-rapport). Tur att man har hästarna som stöd när allt känns tråkigt, tror helt klart inte att jag skulle klara mig utan dem!
'
Föresten, gissa vad min lärare råka tappa på min fot i fredags på laben? Inget mindre än vegetarianens största mardröm ett riktigt, och uppenbarligen sladrigt, grishjärta!  Underbart va'? Helt j*kla otroligt att sånna här saker alltid ska hända just mig. Allt från BaCl2 till CuSO4 ,  NaOH och uppenbarligen även djurinälvor verkar trivas bra och mig ... Sen har väll mindre olyckor  så som när exempelvis *host* en annan lärare råkade spilla varmchoklad över mina prylar*host* men dom är ju knappt värda att nämna..
Det är ju kanske så att jag är lite väll klantig ibland(typ snurrar in mig i skosnören), men av någon anledning har typ inget av ovanstående berott på mig? Jag har nästan alltid varit 100% oskyldig ?  Nästan... NaOH kanske var mitt fel... Men inte resten! D':
' Folk kanske tycker om att hälla saker på mig ...  eller så antar vi att det som hände i fredags endast berodde på att det var fredagen den 13 och att resten antagligen bara skedde av ren slump! Antar att jag kanske bara är en sån som står på fel plats vid fel tillfälle.. Man får tolka själv helt enkelt, MEN jag väljer att tro att jag ibland har lite väl otur. Konstigt att inte fler saker händer till häst?? Med den turen jag har på marken borde jag ramlat av betydligt fler gånger än vad jag gjort .. Jag kanske inte är menad att gå, utan borde rida överallt istället?  Helt ok för mig om det gick att ordna ! :D Tänk att kunna ha en häst i skolan !:'D  Kanske inte skulle vara så jätte praktiskt under kemin dock..  Hmmm... man får ju drömma...
Bild tagen ganska längesedan, men jag lekte lite med effekter i morse när jag åt fruskost (jiiipppiiiiie, visst är jag otroligt duktig?? alltså för att jag lyckats äta frukost;) )



Utdrag från Wikipedia :
"Barium chloride, along with other water-soluble barium salts, is highly toxic.[7] Sodium sulfate and magnesium sulfate are potential antidotes because they form the insoluble solid barium sulfate BaSO4, which is nontoxic."

bild: © team shahina
/ella

0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback